From oct 2010 my educational posts are published only on Pip

9 feb. 2012

Ett bättre #chefsliv

Anna Nilsson skrev på Twitter i morse
Jag tror på riktigt att man blir dummare av att tillbringa typ 14 timmar på jobbet. Vart ska man då få ny input från? #chefsliv

Jag vet av erfarenhet att det stämmer. Jag har aldrig känt mig så dum som när jag en dag för ett par år sedan slutade jobba 14 timmar. Jag hade dittills inte haft en sekund över till att kolla feeds, blogga eller lunchdejta med spännande människor. Det var så mycket viktigt jag inte hade koll på och så många viktiga människor jag missade och jag själv var helt borttappad i ett enda företag, dess problem och möjligheter.

Det gick att göra ett ok jobb utan inspiration, men jag måste ha varit skittråkig för många andra som besatt information som jag borde ha haft tid att lyssna till. Och med den inspiration som jag får av att ta en promenad, prata med den pensionerade grannen och av att läsa en tidning blir jag så otroligt mycket mer nöjd med mig själv och med alla andra. Allt faller på plats. #chefsliv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar