Veckorevyn försöker sig på en kommentar av den kroppsfixerade mediebilden (läs artikeln i dagensmedia.se). Det är svårt att göra rätt eftersom alla mottagare befinner sig i/med olika medvetanden och just deras målgrupp har det riktigt svårt med verkligheten.
Många har ingen aning om att de tycker som de gör enbart för att det har blivit det normala. De tycker rätt och slätt att tjockt är fult och inget annat.
Andra vet att vi matas med bilder av smala människor och lyckas ta sig så långt in i debatten som att de vet att det är så... men sen köper de ändå de tidningar som presenterar idealen eftersom de ändå lockas av det smala idealet. De kan inte stå emot... och är ofta lite arga över det.
Sen finns det de som är medvetna och som väljer bort de medier där de skeva idealen härskar och de som är medvetna men som inte bryr sig och med sitt medvetande inte låter sig påverkas, utan kan se på tv och ändå tycka att olika människor är snygga. Dessa är inte starka köpare.
Kommentarerna till artikeln i Dagensmedia visar just på svårigheten att träffa rätt, och jag håller nog med Äppeldrycken Merry om att antingen måste man stå på sig hela vägen, och annars gör man inte någon nytta alls.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar