From oct 2010 my educational posts are published only on Pip

27 nov. 2010

Med olika perspektiv

När jag gick Tegnérgatan fram igår fastnade jag i snön när jag glimtade en underbar helkroppsfigur stående inne på ett galleri. En staty, fast målad, kanske gjord i papier maché, kanske något annat material, och så fin. Hon var nästan naken, med bara en tunn genomskinlig voile över sig och fötterna flöt över i sin nakenhet direkt i de högklackade skorna.

Jag gick in och hittade vackra böcker på en stubbe och mängder med tavlor där konstnärinnan Lotta Hannerz har jobbat med perspektiv och dimensioner på olika sätt. Kreativt, roligt, smart, uppmärksamt, sorligt och vackert.


1 kommentar:

  1. Tack för tipset på min blogg och att du tyckte o vad jag gör vet du om det är lätt att sälja där.

    SvaraRadera